På 3. trinn må elevene hjelpe Kvadratklubben med å løse en rekke mystiske matteoppdrag.
Oppgavebøkene og mattesnakkboka har en helt unik utforming som oppfordrer til problemløsning og samarbeid.
Du kan bla gjennom bøkene via linkene lenger nede på denne siden.
Læringslabbene inneholder digitale konkreter som er laget for å gjøre matematiske konsepter forståelige gjennom utforsking og matematiske samtaler.
Målet med labbene er å trigge utforskertrangen til elevene, slik at de oppdager og erfarer ting som kan tas med i matematiske samtaler mellom elevene, og mellom lærer og elevene.
Udir er tydelige på at digitale verktøy skal brukes for å fremme forståelse gjennom utforskning og læringsfremmende samtaler. Læringslabbene i Dragonbox Skole er eneste verktøyet for småskolen som gjør dette mulig.
I læringsquizene utfordres elevene til å anvende det de har lært.
Her får elevene en god mulighet for å øve på de matematiske konseptene. Når elevene løser en quizoppgave får de ikke bare vite om svaret er rett eller galt, men de får også vite hvorfor.
Sammen med oppgavene i mattestrekboka og kopiporiginalene får alle elever utfordringer på sitt nivå.
Mattesnakkboka er laget for å vekke elevenes undring og oppfordre til gode og dype matematiske samtaler.
På 3. trinn må elevene hjelpe den hemmelige Kvadratklubben med å løse en rekke matematiske mysterier og oppdrag.
Boka inneholder bilder som hele klassen kan utforske sammen, eller tas med hjem for diskusjon mellom elevene og foreldrene deres.
Mattestrekbøkene for 3. trinn passer sammen med mattesnakkboka og inneholder oppgaver som fungerer sammen med mattesnakkboka og innholdet i DragonBox Skole-appen for 3. trinn.
Bøkene kan også utvides ved hjelp av kopiark for de som trenger å øve litt ekstra eller de som trenger flere utfordringer.
Noomstavene gjør tall om til noe barna kan ta og føle på.
De har samme utforming som noomene og kan brukes i mange morsomme og lærerike aktiviteter.
Du får selvfølgelig også tilgang til alle de prisbelønte spillene i DragonBox-serien. Spillene er en integrert del av læreverket.
Lærerveiledningen er interaktiv med tydelige læringsmål, forslag til aktiviteter og spørsmål. Hver økt har det vi kaller for dagens film. Det er en film på 30 sekunder som viser hvordan utforskning kan foregå.
Du får også tilgang til appene på PC og ditt eget nettbrett, slik at du lett kan forklare, stille spørsmål og sette i gang samtaler fra smarttavlen/skjermen.
Sist, men ikke minst får du tilgang til rapporteringsverktøy som gjør det enkelt å få over